måndag 18 januari 2010

Lite svårt att andas.

En ny dag.

Har nyligen varit ute med Elsa på hennes första runda. Vi gick ut samtidigt som Mikael. När han skulle till bilen och jag och Elsa åt motsatt håll sa vi att vi älskade varandra .
Sedan sa jag att han skulle använda bilbälte. Det säger jag varje dag o har gjort länge.
Nu kan jag inte sluta. Tänk om jag inte skulle säga det o han skulle glömma att sätta på sig det och det skulle hända något, hur skulle jag då må?

Nu börjar någon att borra. Lite tidigt kanske? Man kan väl vänta till nio? Men här i SKB ser reglerna inte ut så. Klockan åtta får man börja. Jag tycker man kan tänka lite själv!
Det är säkert tvättstuge marodören(kanske lite dåligt ordval men jag tycker att det låter bra!).

Der var nämligen så att jag tvättade en morgon klockan sju. Då har man bara två timmar på sig, vanligtvis har man tre.
En maskin håller på ungefär i en timme. Efter det torktumlade jag och hängde in en del i torkrummet.
Tio över nio kommer jag ner till tvättstugan och får en utskällning av vår nya granne under oss.
Jag var ju tio minuter försenad!
Jag hade tänkt att nästa människa börjar ju tvätta klockan nio så vad gör det om mina kläder ligger i torktumlaren? Hon kan ju inte ha hunnit med att tvätta en maskin så att hon behövde torktumlaren!?
Jag sade det men hon ville inte lyssna på det örat.
Jag har tänkt på det där efteråt och den enda förklaringen jag kan komma på är att hon måste ha börjat tvätta vid ungefär åtta, alltså på min tvätt tid.
Jag visste att hon hade rätt för reglerna är sådana. Att man inte får använda torktumlaren på nästkommandes tid. Men varför.
Jag berättade för Emma. Hon gör alltid så som jag gjorde.
Alltså;det finns vissa oskrivna regler!

Jag återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar