måndag 18 januari 2010

I Dödens väntrum

I dödens väntrum får man välja mellan fyra rätter varje lunch och middag.
Utöver det finns det alltid pannkakor och olika soppor. Det finns även vin och öl.

Vi anhöriga lägger pengar i en liten vit gris när vi vill dricka kaffe eller te och kanske någon kaka.
När vi fick höra att det var grispengarna som gick till vin och öl lade vi ner åttio kronor och tog oss en kopp kaffe.
Jag tog även två bitar choklad från en Aladdin ask. Jag frågade Mikael om han trodde att jag kunde ta en ur det undre lagret och det trodde han. Tji fick jag när min favorit, den vita, redan var tagen!

Pappa har svårt att äta. Så när han började prata om pannkaka så fort vi kom blev vi glada och hoppades att de hade det. Vi visste ju inte då. Jag och Jonas sade flera gånger att vi får se om de har det. Pappa försökte säga något men gav upp då också det är jobbigt för honom.
Efter ett tag sade han:De frågade om jag ville ha det, eller det eller det eller det. Eller pannkaka.

Det är lite kul för ibland tror vi att han är förvirrad när han just då inte är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar